Pornesc de la premisa că ştii faptul că Pixelul folosit în campaniile din Facebook Ads e „bucăţica” de cod inserată în site-uri pentru a culege şi transmite informaţii către contul de Business Facebook.
Practic, e aceea punte care face legătura între site şi Facebook.
Bun. Ştiam că ştii asta dar voiam să fac pe grozavu`… să îţi arăt că ştiu şi eu. 🙂
De ce e important Pixelul când faci campanii pe Facebook şi Instagram
E simplu. Te ajută enorm să optimizezi costurile astfel încât:
1.Poţi vedea care dintre campaniile făcute au cele mai bune rezultate astfel încât poţi decide ce să faci cu fiecare campanie în parte, adică:
a) să îi măreşti bugetul
b) să îi scazi bugetul
c) să o închizi
2) Poţi obţine conversii mai ieftine prin faptul că ad-urile vor ajunge la oamenii predispuşi să îţi cumpere produsele.
Pixelul va ajuta contul să îi profileze mai bine pe cei către care împinge reclamele, pe baza datelor culese din site.
3) Poţi recupera o parte din banii cheltuiţi anterior prin campanii de retargetare.
Nu înseamnă că vei pocni pur şi simplu din degete, iar o parte dintre bani ţi se vor întoarce în buzunar. Va trebui să cheltui alţi bani şi să configurezi corect campaniile.
Campaniile de retargetare aduc de regulă conversii mult mai ieftine.
Spun că te ajută să recuperezi o parte din bani tocmai din acest punct de vedere dar şi pentru faptul că acest tip de campanii nu vor funcţiona singure ci trebuie „împinse” de campanii care aduc conversii uşor mai scumpe.
Trei lucruri pe care ar trebui să le ştii despre Pixel
1.Are nevoie de „acomodare”
Dacă abia ţi-ai făcut contul de Business Facebook şi ai configurat Pixelul, trebuie să aştepţi cel puţin o săptămână sau două până să se „regleze”, adică să aibă o acurateţe atunci când „alege” cui să i se „adreseze”.
2. Se acomodează mai repede când cheltui mai mult
Această aşteptare presupune să cheltui bani. Mai sus vorbeam de o perioadă de timp. Aici „acomodarea” se referă atât la bani cheltuiţi cât şi la rezultate.
Dacă vrei ca Pixelul să fie calibrat pe Purchase, adică pe comenzi, pe lângă perioada de timp de mai sus are nevoie şi de un număr minim de comenzi.
Dacă au trecut două sau trei săptămâni dar ai obţinut doar 15 comenzi, nu înseamnă că Pixelul e calibrat pe acest obiectiv.
Din acest motiv spun că „acomodarea” se face mai repede când banii cheltuiţi sunt mai mulţi.
Ca atare, cred că aproximativ 2.000 de lei cheltuiţi în două săptămâni pot fi suficienţi pentru această calibrare.
Contează însă şi nişa abordată, dar şi preţul produselor. Dacă există cerere pentru produsele tale, calibrarea se va face după cheltuirea unei sume mai mici. Dacă nu ai o estimare corectă a poziţionării în piaţă a produselor tale, poţi cheltui sume mult mai mari până la atingerea acestui scop.
3. La început trebuie lăsat cât mai „liber”
Partea minunată a campaniilor în Facebook e aceea că ai o grămadă de posibilităţi de a îţi profila singur potenţialii clienţi. Le poţi alege vârsta, sexul, interesele etc.
Ideal ar fi ca la început să nu te implici prea mult în această profilare ci să laşi Facebook-ul să te surprindă, iar profilarea să o faci ulterior după ce analizezi datele pe care le culege contul pentru tine.
Sper ca aceste informaţii să îţi fie utile.