Pentru foarte multe nişe, Facebook Ads reprezintă o rampă de promovare extrem de importantă. Poţi vinde relativ uşor atât pe Facebook şi Instagram cât şi în reţeaua de parteneri a platformei.

Înainte de a începe promovarea, trebuie să ştii că nu poţi vinde orice prin Facebook Ads, chiar dacă produsele pe care vrei să le vinzi se află în circuitul civil liber, adică  nu sunt interzise de lege şi  nu ai nevoie de autorizaţii speciale pentru a le vinde, cum e cazul armelor.

Există şi o serie de produse aflate într-o zonă sensibilă, care nu pot fi promovate pe Facebook şi Instagram. De exemplu, nu poţi vinde medicamente, tutun sau produse related.

Pe lista produselor pe care nu ai voie să le promovezi pe Facebook se află şi produse la care nu te-ai gândit niciodată.  Din acest motiv e foarte important să fii atent la ce promovezi prin Facebook Ads.

Ce se întâmplă dacă vinzi prin Facebook Ads produse interzise

Algoritmul Facebook-ului nu este perfect. Din acest motiv e posibil ca în catalogul de produse să îţi fie acceptate şi unele care în mod normal ar trebui interzise. De asemenea, e posibil să îţi fie dezaprobate produse care în mod normal ar trebui aprobate.

În cazul produselor dezaprobate pe nedrept îţi recomand să ceri review pentru a îţi fi aprobate.

În cazul celor aprobate „din greşeală”, îţi recomand să nu le foloseşti în campanii. Ideal ar fi să nu se găsească în feed-ul de produse.

Există mai multe scenarii în care te poţi trezi dacă promovezi produse interzise:

  • îţi poate fi închis contul
  • poţi fi penalizat şi te vei trezi cu un CPM (Cost per Mia de afişări) mai mare, adică vei ajunge să plăteşti mai mult pentru acelaşi număr de afişări.
  • nu îţi vor fi aprobate o serie de campanii sau îţi vor fi închise după ce sunt aprobate.

Ce produse nu ai voie să vinzi pe Facebook şi Instagram

Lista produselor pe care nu ai voie să le vinzi prin Facebook Ads o găseşti accesând acest link.

În momentul acesta există mai multe categorii de produse care nu pot fi vândute prin Facebook Ads. Lista se poate actualiza oricând, fără a fi anunţaţi în mod expres. Din acest motiv e important să accesezi periodic link-ul de mai sus.

Voi enumera şi eu o parte dintre acestea în rândurile de mai jos. Pentru a fi sigur că nu omit ceva important prin traducerea lor, le voi trece în revistă în limba engleză.

Trebuie reţinut că fiecare categorie de produse interzise are şi excepţii, adică produse care pot fi vândute.

Categorii de produse care nu pot fi vândute pe Facebook şi Instagram:

  • Adult Products
  • Alcohol
  • Animals and Animal Products
  • Body Parts and Fluids
  • Digital Media and Electronic Devices
  • Documents, Currency, and Financial Instruments
  • Gambling
  • Hazardous Goods and Materials
  • Human Exploitation and Sexual Service
  • Ingestible Supplements
  • Medical and Healthcare Products
  • Recalled Products
  • Stolen Goods
  • Tobacco Products and Related Paraphernalia
  • Used Cosmetics
  • Weapons, Ammunition, and Explosives

În cazul produselor care nu se află pe lista celor interzise, există o serie de interdicţii legate de modul în care acestea sunt promovate. Spre exemplu, prin ad-uri nu ai voie să discriminezi.

ATENŢIE! Interdicţiile se referă strict la partea creativă a ad-ului, adică a bannerelor, a textelor etc. Nu se referă la setup, adică la partea de targetare. În Ad Sets, ai voie să setezi ca ad-urile să fie livrate doar bărbaţilor, doar femeilor, doar celor din Bucureşti etc.

De asemenea, nu ai voie ca prin partea creativă a ad-ului (banner, text) să foloseşti tehnici înşelătoare pentru a îţi creşte traficul sau vânzările. Nu ai voie să încurajezi la ură şi violenţă.

Acestea nu sunt singurele interdicţii legate de partea creativă a campaniei, indiferent de ce produse vorbim. Le găseşti pe toate accesând link-ul pe care ţi l-am pus la dispoziţie mai sus.

Categorized in: