Marketing

Facebook îşi întreabă utilizatorii dacă sunt de acord cu colectarea datelor personale. Cum îi afectează asta pe marketeri?

Ştiam că va veni acest moment. Facebook l-a anunţat cu câteva săptămâni înainte.

Aveam oarecare reţineri că acest lucru se va întâmpla, dar, da, Facebook a început să îşi întrebe utilizatorii dacă sunt de acord cu colectarea datelor personale.

Mai exact, atunci când intri pe Facebook sau Instagram e posibil să fii întrebat dacă eşti de acord ca cele două platforme să folosească cookies.

Eu am fost întrebat astăzi când am intrat pe Facebook.

Mai jos aveţi #theproof.

 

 

Fac Facebook Ads şi am fost „forţat” să apăs pe Allow All Cookies însă nu înainte de a vedea toate opţiunile pe care le aveam pentru a putea anticipa ce urmează să se întâmple cu campaniile în următoarea perioada.

Ce opţiuni au utilizatorii când Facebook îi întreabă dacă sunt de acord cu colectarea datelor personale

Ca să fie clar. Nu cred că Facebook a luat decizia de a ne întreba pentru că e zâna cea bună ci mai degrabă a făcut asta pentru a evita anumite sancţiuni pe care ar fi putut să le primească de la Uniunea Europeană.

Din acest motiv, indiferent ce am alege,  Facebook nu ne restricţionează accesul la cele două platforme.

Dar, între noi fie vorba, gândiţi-vă că există o grămadă de oameni care mănâncă o pâine făcând campanii Facebook Ads.

Nu le luaţi pâinea de la gură! Apasaţi Allow All Cookies! 😋

Să revenim.

După cum spuneam, înainte de a apăsa pe Allow All Cookies am apăsat pe More Options pentru a vedea ce optiuni există.

Am făcut şi printscreen-uri. Le voi aşterne mai jos.

Toate printscren-urile de mai jos sunt capturate de pe o singură pagină, care a apărut după ce am apasat pe More Option.

Nu am putut să fac un singur printscreen dar pe cele făcute le voi înşira în ordine astfel încât să vă puteţi face o idee.

În printscren-uri se văd şi câteva link-uri.

Dacă nu aveţi puteri supranaturale, nu le puteţi accesa din prinscreenuri.

Dar să nu dramatizăm…

… vi le voi pune la dispoziţie mai jos. 😉

Voi scrie şi ancorele link-urilor aşa cum apar în imagini. Tot ce trebuie să faceţi e să identificaţi ancora link-ului pe care vreţi să îl accesaţi şi să daţi click.

Link-urile din imagini:

Cum vor fi afectaţi marketerii şi magazinele online

Să presupunem că Facebook chiar nu mai colectează datele personale dacă îi spunem să nu mai facă asta.

Impactul va fi cu siguranţă unul negativ pentru campaniile pe Facebook şi Instagram.

Evident, impactul va fi diferit în funcţie de numărul celor care vor nu vor accepta colectarea datelor personale.

E posibil ca numărului acestora să fie mare, având în vedere că Facebook-ul şi Instagram-ul vor putea fi în continuare accesate indiferent de răspuns.

Persoanele care vor refuza colectarea datelor nu vor mai putea fi targetate la fel de simplu …

… dar vor fi targetate în continuare pentru că Facebook are deja date despre ele.

Refuzul colectarii datelor personale nu operează retroactiv.

Mai departe intrăm într-o zonă a speculaţiilor.

În opinia mea, fără colectarea datelor personale ar putea creşte costurile pe Click, pe View Content şi pe Landing Page View ca urmare a îngustării numărului de persoane din audienţe. De asemenea, ar putea creşte şi costul pe conversie.

Legat de costul per mia de afişări lucrurile sunt puţin mai greu de anticipat. Cel mai probabil vor rămâne la fel în campaniile Broad.

Audienţele Custom, LookAlike şi Core pe care alegem să le folosim în campanii ar trebui, în mod normal, să se micşoreze.

Tu ce crezi că se va întâmpla? Lasă un comentariu mai jos. Sunt curios să ştiu şi părerea ta.

Fii primul care comentează!
Share:

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *