Probabil ai observat că atunci când faci un cont nou de Google Analytics, interfaţa acestuia arată total diferit faţă de cum erai obişnuit să arate.
Se întâmplă acest lucru pentru că Google a setat by default noua versiune, care se numeşte Google Analytics 4. Vechea versiune, cea cunoscută de noi toţi, se numeşte Universal Analytics.
Cu alte cuvinte, dacă nu eşti foarte atent când îţi faci contul de Analytics, s-ar putea să te trezeşti cu o interfaţă total diferită faţă de cea pe care o ştiai.
Google Analytics 4 vs. Universal Analytics
In teorie, versiunile noi ar trebui să fie mai utile, mai user friendly etc faţă de versiunile vechi. Vorbesc aici despre absolut orice. Spun asta pentru că nu are sens să înlocuieşti ceva o ok, cu ceva mai puţin ok.
Ei bine, aş putea spune că nu e cazul şi acum.
Cei care s-au obişnuit cu Google Analytics 4, adică cu noua versiune de Analytics, ar putea spune că e mai bună decât versiunea veche – Universal Analytics.
Nu contest acest lucru, dar încă nu îi pot aproba pentru că încă nu m-am obişnuit destul de bine cu noua versiune… şi nu cred că sunt singurul în situaţia asta.
De ce folosesc în continuare Universal Analytics? Sunt două motive principale:
- la noua versiune am probleme la unele platforme de ecommerce de a pune codul de tracking pe site fără a mă folosi de Google Tag Manager sau fără a cere ajutorul unui programator. Nu toate platformele s-au adaptat noii versiuni.
- la noua versiune pierd timp când vreau să fac setări pe care în vechea versiune le fac în câteva secunde.
Cum poţi avea din nou Universal Analytics
Am auzit multe persoane care spun că şi-au făcut cont nou de Analytics şi sunt nevoie să piardă mult timp să înveţe cum să seteze noua versiune şi că nu mai pot reveni la vechea versiune.
Nu e chiar adevărat. Se poate reveni la vechea versiune însă datele strânse prin Google Analytics 4 nu pot fi mutate pe Universal Analytic, care va avea doar datele strânse din momentul setării.
Iată cum poţi avea din nou Universal Analytics, adică vechea versiune de Google Analycs.
Există două etape principale:
- Crearea unui cont de Analytics (nu trebuie sa iti faci altul daca il ai deja, chiar daca e GA 4)
- Crearea unei proprietăţi (Property)
Nu voi vorbi de crearea contului pentru că nu e nimic semnificativ de spus faţă de ce era în trecut.
Din momentul în care contul de Analytics e creat, trebuie să faci următoarele lucruri:
- creezi o proprietate nouă (Property)
- ai grija sa bifezi ca proprietatea să fie una în Universal Analytics.
Cu alte cuvinte cheia folosirii versiunii UA într-un cont nou de Analytics ţine de setarea şi configurarea din a doua etapă, adică a proprietăţii.
Recent am făcut un cont nou de Analytics şi mai multe printscreen-uri cu paşii legaţi de crearea proprietăţii în versiunea UA.
Paşii creării unei proprietăţi Google Universal Analytics
1.Se intră în contul de Google Analytics şi apoi se dă click pe ultimul tab din colţul din stânga, jos, acolo unde scrie Administrator (dacă contul e setat în limba română).
2. În felul acesta se ajunge în următorul punct, apoi se dă click pe Creaţi o proprietate.
3. Urmează punctul cel mai important şi deloc intuitiv. Trebuie să dai click pe Afişaţi opţiunile avansate. Abia apoi îţi va apărea opţiunea de a alege vechea versiune de Analytis (Universal Analytics). Altfel vei seta o nouă versiune Google Analytics 4.
4. Pentru a alege versiunea Universal Analytics trebuie să selectezi această opţiune precum în imaginea de mai jos.
5. După ce ai selectat-o trebuie să bifezi una dintre cele două opţiuni.
Dacă alegi prima opţiune vei creea simultan două proprietăţi, una Universal Analytics şi una Google Analytics 4.
Dacă alegi a doua opţiune, vrei face doar o versiune Universal Analytics.
Ulterior totul devine intuitiv. Va trebui sa completezi cateva date despre afacerea ta, fusul orar etc, apoi îţi va apărea butonul Creaţi.
După ce apeşi pe acest buton, mai trebuie doar să pui codul de tracking pe site. Restul configurărilor le poţi face pe parcurs, la fel ca in trecut.
Sper să te fi ajutat informaţiile din acest articol. Bafta!